Wednesday, June 17, 2009

StudentsLife: Rindu nak berlariiiiii

Salam..
Aku dah tidor tadi sbb makan ubat..Pastu aku terjaga plak, sbb byk-nye la nyamuk kat sini..Aku rase nyamuk2 mmg suke la datang Shah Alam pastu sebarkan penyakit denggi..Aku ni pun selsema & sakit tekak (maybe sbb jerebu kot!)

Lalu..aku pun bangun dan apelagi..on la my lappy nie..huhu..aku pon blog-walking la bace org punye en3..tibe2, aku terjumpe blog runner's club uitm..kat citu aku jumpe blog bdak2 yg mmg suke join xtxt larian kat M'sia nie..

: : : : : : : : : : : : : : : : : :


Wahhh...aku tibe2 teruja dan..dan...dan aku tibe rase nak mengimbas kenangan lalu..huhu..

Kalo nak tahu, suatu masa dulu aku pon suke sgt join xtvt2 berlari nie...aku sbenarnye dpt mengesan bakat aku yg suke berlari nie sejak form 3 la...mule2 aku join xtvt2 common yg biase2 seperti main bola baling, bola jaring, masuk gak la acara olahraga tp 200m, 400m n lompat jauh je aku join..

Pastu tibe2 ade 1 hr tue cikgu sukan aku, Cikgu Asura tanye nak masuk tak merentas desa wakil skolah..aku pon cam nak tak nak je! (sbb mase tu aku tak confident yg aku leh lari long-distance) Tapi at last, aku join ak..1st penyertaan aku tyme tue..pastu aku dpt no5 kategori menengah rendah..huhu..mase tue top 5 dpt wakil zon g pringkat daerah..aku tibe2 cam seronok lak..pastu mase pringkat daerah pon aku dapat no5..so dpt gi negeri..Bangga gile dpt wakil daerah gi pertandingan prgkat negeri Selangor! =)

Dari situ la mulenye aku punye semangat & keinginan tuk join long-distance..Maka setiap tahun, aku pasti akan mendaftarkan diri tuk masuk acara long distance (rentas desa, 800m, 1500m)..dan biasanya, aku mesti dpat placing,tapi ade gak la mase2 tak dpt gi pringkat negeri..cume mase form 5 aku slow sket sbb mak ayah aku x bagi active sgt sbb nak SPM..


: : : : : : : : : : : : : : : : : :

Melangkah ke alam U, aku join plak ROTU..Aku bernaung di bwah & bergelarAngkatan Tentera Malaysia Pegawai Muda setelah ditaliahkan pada 2007..Zaman askar, tak payah cite la..memang keje aku berlari je arr..berlari nak kejar mase, berlari time training, berlari mase wat serangan-pengunduran etc. Tiap Rabu, wajib berlari satu UiTM n every Sabtu-Ahad aku training, mesti ade sessi berlari pagi2..walaupon ade org ckap sgt memenatkan, tapi aku suke!! lagi2 bile nyanyi sambil berlari..haha.. dan yg pastinye aku meletakkan nama aku antara kadet yg mantap mase tue! Setiap tahun ade pentauliahan mesti ade 5km run n aku diwajibkan join n pastinye menang medal..sumenye top10..Alhamdulillah..


(Zaman g memeritkan tapi menyeronokkan!)


: : : : : : : : : : : : : : : : : :

After commission, baru aku dpt join xtvt2 lain dlm uitm..cthnye main kayak, join nyanyi band, n join xtvt lari kat luar..sebelum nie aku bukan tak nak join, tp aku terikat ngan komitment ngan idup sbg ashkar! takot tak dapat bhagi mase..nnti nak kejar sume bende, ape pon tak dapat!!

Aku rindukan UiTM Water Chaser..name yg dipersetujui ramai..aku trlibat dalam pembikinan logo & jersey UiTM WC! Nasib tak brape baik mase join MASUM..tapi aku redha dan pengalaman itu sgt berharga bg aku..Now, aku rase cam rindu je nak turun tasik n main kayak balik..lagi sronok dpat main polo air n blaja naikkan kayak sndiri bile terbalik..Rindu Encik Ady, Coach, Amir Kayap, Koyok, Iwan, Adeq, Bird, Fairus, Ida, Jambu, Apis, Shimi, Stim, Wan...huuu... =(


(UiTM Water Chaser at MASUM 2008)

: : : : : : : : : : : : : : : : : :

Pastu..aku teringin nak active berlari..aku stop bukan sbb ape..aku semakin busy sejak aku sambung stady! aku pnah join UiTM Runner's Club, tapi aku tak pnah dapat turun training sbb klas aku every day 6pm till 11pm..diorg training every Tuesday & Thursday..cane la aku nak turun...haiyyyoo..

Pastu, weekend plak aku bz ngan xtvt ngan kengkawan or family punye hal memandangkan aku nak kawen..aku rase factor yg menyebabkan aku tak berlari lagi selain dr busy stady ialah sbb aku takde member nak ajak aku berlari..kalo dulu, junior2 aku dlm ROTU or skuad aku slalu ajak lari tasik, lari UiTM or gi gym..now kengkawan dah takde, aku pon jadi malas...

Ape2 pon aku tetap nak active balik...tgok la jadual aku sem nie..kalo tak pack, aku try la join diorg! Neway,aku bukan tak kenal bdak2 dlam team Runner's Club tue.. Bird, Ruby, Ghafur n PakLah antara yg aku knal..sebenarnye takde la nak segan..tapi aku mungkin keseganan sb aku rase aku mesti jadi paling KOKAP a.k.a paling cepat PANCIT kalo trun training nanti..


Okey..We'll see la nanti camne erk...


(Orange Run~The Curve)

(Larian pentauliahan IPTA 2008~5km)


p/s: blogwalking kat page si zuddin (presiden Runner's Club) tadi buat aku rindukan kenangan lalu~ huuu...berusahalah Balkhiz!

7 comments :

  1. niat dihati mmg nk active jugak..

    tp kureng semangat la..huhu

    ReplyDelete
  2. waaaa.. mesti toughh ni kan..
    heheh semangat perlu ade...

    ReplyDelete
  3. salam...

    jom join uitm runners' club (URC) kalau nak aktiv balik, jadual bisa di atur.. hehe

    oh, thnx for da comments.. aku baru lagi dalam dunia kayak.. lucky menang jer tuh.. :)

    ReplyDelete
  4. [maziah] haha..semangat leh di adakan..tapi kalo malas tak leh nak tolong!

    [tiQa]
    yess..btul2..semangat dah dtg la nie..tough tak sgt la..!

    [zuddin]
    hehe..tq2..aku join ramadhan lari tasik ptg ni kot.. =) kayak...aku rindu nak turun, wlopun aku bukan terer sgt pon!

    ReplyDelete
  5. Pretty Tie Rack scarves all the way from the UK just updated! Do come and grab yours now before others can :)

    ReplyDelete
  6. Dulu, waktu sekolah2 aktif la...masa dulu join Rakan Muda.

    ReplyDelete
  7. Ixora --> Wah..besemangat waja terus berusaha.. Yakin boleh, Rakan Muda!!
    =)

    ReplyDelete

Komen lah korang!