Thursday, March 8, 2012

# Hulu Langat Banjir T__T





Assalammualaikum.

Subuh tadi dikejutkan dengan berita yang menyedihkan.
BANJIR melanda HULU LANGAT.
Yes, Hulu Langat is my hometown.
Rumah parents aku.


Terduduk aku pagi tadi lepas terima berita nie.
Mama suara tenang tapi aku tahu dia sebak. Ayah pun sama.
Aku dari jauh hanya mohon doa semoga dipermudahkan semuanya.
Terasa sangat sedih sebab aku hanya mampu melihat gambar2 di facebook rakan-rakan.
Dan terasa bersalah yang amat, sebab hanya mampu tengok dari jauh.
Tak boleh nak tolong apa-apa.


Ya Allah, jika ini dugaan dari-Mu, kami redha.
Kau selamatkanlah keluargaku dari sebarang kecelakaan.
Semoga Mama + Ayah dan semua penduduk di Hulu Langat yang mengalami bencana ini, tabah & sabar.
Ada hikmah dari-Nya atas segala yg berlaku.
Sama-sama kita berdoa semoga keadaan lebih baik hari ini dan akan datang. 
Amin.


Sedikit gambar dari Facebook kawan-kawan 
(kredit: Rahmat, Cik Kikim & Jue)








Terima kasih yang memberi kata-kata semangat dan mendoakan.



 BisikChenta: Hati aku takde kat sini!

11 comments:

  1. sobs :'( sabar la Qiesh..dugaan.byk2 doa utk derang k:'(

    ReplyDelete
  2. isk! teruk sgt banjir tuh.....xpe....tuh sume dugaan...everything happens for a reason

    ReplyDelete
  3. ya Allah...semoga selamat semuanye..aminnn

    ReplyDelete
  4. qis..mmg teruk sgt banjir..semalam 1 KL ujan xbenti2.. my hubby kne rushing bg bantuan awal dekat area bukit antarabangsa..sana pon banjir teruk..lg takut takut tanah runtuh mcm dulu.. area bukit belacan, sg.congkak & area terdekat sume affected..doakn mudah2an sume selamat..

    ReplyDelete
  5. akak yang dok Bangi ni pon tak dapat nak balik langat menolong... jalan tutup... sedeh kan....

    ReplyDelete
  6. Semoga semua dlm keadaan selamat. Insyaallah...

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. mek.. bertabahlah.. aku doakan semua pun baik2 sahaja... huggss..

    ReplyDelete
  10. semoga tabah,rumah mak ak beberapa kali gak banjir

    tp xseteruk ni :(

    ReplyDelete

Terasa diriku begitu berharga! ;p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...