Showing posts with label Laguku Untukmu. Show all posts
Showing posts with label Laguku Untukmu. Show all posts

Thursday, June 28, 2012

# Tegar by Rossa - My Version!

Takde mood nak update hari ini.
Busy untuk meeting & vetting exam question esok.

Jom layan penyanyi tak bape nak sedap suara nie.
HAHA. Aku baru perasan video nie dah upload tapi tak edit details.

Yang menang no 1 memang penyanyi RTM okey! Kau hado?
Memang kellllassss performance & suara. Terkedu semua orang!
Alhamdulillah, aku dapat no 2. Amatur lah katakan. Syukur!
Hadiah duit jadi harus aku syukur! Bahaha. 

So enjoyyy!
Tak sedap tekan butang pangkah atas tu yer ;p


 BisikChenta: Abaikan suara sengau sebab sakit tekak & selesema cikgu!

Friday, October 9, 2009

Passion: Band Performance - Halaman Asmara

Penat semalam belum abis..Hr nie demam n pening menjelma..Maybe sbb semalam angkat instrument dalam ujan kot! Huhu~

Ape2pun, sila layan video yer..Komen2 daripada anda sume amat dihargai! =)

Kate2 hikmat budak band aku: We're not a professional musician, we play n love music by passion!!

Male Vocal: Razis
Female Vocal: Balkidz & Raja
Lead Guitar: Nasir (Nasir Lefthanded ;p)
2nd Guitar: Helmy
Bass: Bro Mahen
Acoustic: Man
Drummer: Ali
Keyboardist: Shah



Untuk video2 lain sila ke [link ini]

BisikChenta: Seni itu sentiasa ada dalam diriku!! =)

Friday, August 28, 2009

Lirik: Susah Senang Kita Bersama - RR & NW

...Seminggu sudah!...

Layan lagu lama dendangan Nassier Wahab & Ramlah Ram..
Mood jiwang!! ~ Jangan marah sume!
Kudedikasikan lagu ini untuk mereka2 yg dah berumahtangga, yg tengah bertunang, yg tengah couple..Of cos, spesel utk tunang-ku tersayang la.. =) Ecehh..Sudah Balqiz! Keje ko melambak lagi tue..Baik2..aku perg sekarang! Layan, Zasssss..~

++------------------------++

Susah Senang Kita Bersama
by Ramlah Ram & Nassier Wahab



(L)
Aku menyayangi dirimu disepanjang hayatku
Aku merindui dirimu setiap waktu berlalu
(P)
Aku menyintai dirimu sepenuh jiwa ragaku
Aku mengasihi dirimu lebih dari kata-kata
CHORUS (Duet)
Kau dan aku saling menyinta usah lah kita hancurkan
Kau dan aku saling mengharap moga tidak berpisah
(Repeat 2x)
(Duet)
Kita teruskan perjalanan
Menghadapi segalanya
Susah senang kita bersama
Sehingga ke hujung jalan
(P) Aku mendoakan semoga cinta kita berpanjangan
(L) Tapi aku bimbang jika hasrat dan impian tak kesampaian
(P) Aku kan bersabar menunggumu hingga ke akhir masa
(L) Akan ku pastikan akhirnya kau menjadi milik ku nanti
++------------------------++

BisikChenta: Jenuh aku type laju2 sambil dengar lagu! Lirik tak dijumpai kat Google =)

Wednesday, July 8, 2009

Lirik: Filem Gemerlapan by A-to-Z

Duhai blog! Tak tau nak story ape...Belum ade mood nak bercerita pasal speaking test aku ptg tadi..Jadi aku melayan video lagu2 lame di youtube..

Berbalik kepada tajuk..Aku teringat zaman sekolah menengah aku..Kenangan tue aku simpan sampai bile2..Cakap pasal kenangan,aku teringat antara lagu yg membangkitkan kenangan zaman skolah menengah dulu..Lagu daripada filem GEMERLAPAN nie agak popular la tyme tue..Aku tak sure la korang..Tapi,aku ingat,balik2 sekolah je aku mesti melepak kat umah kawan baik aku Ummu Fadhilah,pastu layan cite nie..Siap menghafal tarian grup Res2 yg nyanyi lagu Amelina tue..hahaha..Pastu aku ingat lagi Maya bwak lagu Matahari dalam filem nie..KU2 pun ade..Ape2pon,aku tampal je la video lagu nie...Layannnnn....


************
Kepadamu kucurahkan
Kepadamu kubuktikan
Segala yang kujanjikan
Dari Dulu dan Selamanya..

Biar Musim pun Berganti
Namun Aku Kan Kembali
Kepadamu Disisi
Bersama Lagi Hanya Kau Kusayangi..

Biar..Hari Berganti dan Pergi
Kerana..Kutahu Kau Kasihku

Hari Ini Kukembali
Dalam Alunan Mesra Sinar Pagi
Kugenggam Erat Tanganmu Kubawa Bersama
Ke Alam Realiti dan Fantasi...

************


Thursday, July 2, 2009

Passion: Lagu Puisi ciptaan aku

Masih meneruskan xtvt menonton Youtube!
Terima kasih kpda yg memuji video nyanyian aku..
Haha..Tak sangka aku ade peminat..
(Chehh..perasan)
....
....
Kali nie aku dapat mengesan 1 lagi video..
Tapi bukan aku penyanyi oke!
....
....
Nak tau ape kaitan lagu nie ngan aku???
Akulah pencipta puisi nie... **percayakah anda??**
(banyak bakat terpendam aku nie yer?? heee..)
....
....
Penyanyi tu namenya Azim @ Jim..
Die mmang budak lelaki bersuara lunak oke!
Pernah menang pertandingan Lagu Asli Negeri Selangor n dapat gi Kebangsaan..
Tak percay sila search name: syahzim87 di youtube!
Now dpat sambung degree kat Shah Alam..
(leh arr aku duet ngan die.. ;p uhhh..xboleh, nnti suare aku tenggelam oleh kelunakkan suare die!)
Pendeklamasi: Kawan baikku juga! Raihana, skrang bekerja di Kuwait Finance di Pavillion!
Guitarist: Lupe namenye! Tapi die adik kpd abang Shahlan! juga seorang ahli muzikk..
(apaa?? Ahli muzzzikkkkkkkk?? ;p)
....
....
Patutnye aku jadi pendeklamasi lagu nie..

Tapi mase tahun nie, penulis puisi tak leh jadi penyanyi or deklamator!
Hampeh..
Walo camne pon...Aku tetap berbangga!
Lagu nie dapat ke pertandingan Sayembara Puisi & Lagu Sekolah2 Menengah Peringkat Negeri Selangor!
Menang di Peringkat daerah Hulu Langat oke! Dapatla juge aku royalti sket utk kemenangan itu ;p
....
....



Lagu nie dinyanyikan semula mase Anugerah Kecemerlangan Ko-Kurikulum sekolah aku!
Sek Men Keb Abdul Jalil (SMKAJ) Hulu Langat...
Aku di mana???
Aku duduk di kerusi, di hadapan pentas, menghayati bait2 puisi yg aku ciptakan..
(hehe...poyos)
Sebenarnye...aku adalah TOKOH KO-KURIKULUM pada tahun nie..2002! =)
(bangge2...)
Jadi sedang menunggu di bawah untuk mengambil anugerah!
....
....
Bisik Chenta: Ramai yg berkata aku berada di bidang yg salah! Patut amik Aliran Muzzikk.. Ohh..tidak! ianya hanya hobi oke! Architecture pon bdang seni ape?? ;p

Tuesday, June 30, 2009

Passion: Band Performance with Can't Take My Eyes of You!

Aku malas nak type banyak2..Tengah layan video kat youtube sambil main game kat FB!
Huhu..Maaf aku kerana kemalasan ini..
Tapi, sambil aku layan video tadi,
Ade yg menarik untuk aku share bersama...

.....
.....Ape yg bestnye aku jumpe plak video aku ngan band THE STRIVE dulu..
Band aku join dgn budak2 Kesatria n bdak2 kolej Teratai!
Ntah ape2..
Persembahan yg practice sekali je oke! Pastu tau2 terus perform je..
Main belasah saje..
Semput aku nyanyi time nie..
Nasib baik lagu feymes n lirik aku hafal jugak laa..
"Can't Take My Eyes of You!"
Kalau tak, mane aku berani nak perform..
Ape2pon...
Dengarkan!


BisikChenta: Maafkan aku jika telinga kamu semua mengalami kebingitan! ;p