Friday, April 13, 2012

# Pulang Marilah Pulang



Salam.
Hari nie aku thumb in jer, pastu chow balik umah.
Kemas ape-ape yang patut.
Flight aku petang nie. Tak sabar mak jemah nak balik rumah!
Malam tadi dah pack barang, tapi macam ade lagi yang aku kena check kot.
FYI, ini first time aku balik KL setelah 7 bulan tak balik.
Lama kan? Tabah gila tak balik hampir setengah tahun!
Tak jumpa parents, tsk, tsk! Drama.
Dan ditambah pulak dengan adenya si kecik bolo-bolo tue,
Serius tak tahu nak bawak balik ape.
Lagipun, rumah aku kan banjir hari tue.
Banyak barang yg mama aku cakap tak dapat selamat.
Jadi untuk selamat, aku macam pikir nak bawak lebih sket baju.
Aku macam dok pandang je luggage malam tadi. Still ada lagi ruang kat luggage.
Pastu aku dok list kan lagi sekali apa nak bawak balik.
Finalize dengan hubby, kejap lagi aku buat final check sekali lagi.
Yang pastinya aku cuti seminggu.
Kejap je aku rasa seminggu tue.
Balik umah mama, balik Melaka, balik KL balik.
Tuptup nanti dah nak balik sini balik.
Masa tue mesti aku lagi drama.
Okey, sape nak jumpa aku angkat tangan?
Aku akan berada di Melaka weekend kot.
Pastu balik KL nak pegi shopping!
Tapi aku rasa aku mesti rushing sana sini sebab nak kejar pegi banyak tempat.
Takpelah, jadi aku dapat pulang ke bumi Malaya.
Okey, doakan semuanya selamat okey.
Paling penting, aku harap Batrisya tak buat aksi extreme dalam plane nanti.
K bai semua!

Terbang di awan biru! Gitu!

 BisikChenta : Yeayyyyyy!

5 comments :

  1. Alah, bawa balik cucu je dah cukup. Mesti neneknya riang tak terkata. =)

    ReplyDelete
  2. oitt klu ko smpt,ko blk melaka nt kte jmpe ok..have safe ourney..aku doakn isya behave je nt.if x,sila le ko bertabah.heh:D

    ReplyDelete
  3. mai la datang umah akak, bawak Batrisya jumpa baby :P

    ReplyDelete

Komen lah korang!