Friday, April 6, 2012

# 9bulan duhai anak!



Salam.

GOOD FRIDAY hari ini.
Aku + papa Isya plan nak bawak Isya jalan-jalan.
Sebab hari nie, 
Isya genap 9 bulan!!

Woowww! Sangat cepat masa berlalu.
Dulu prepare kawen, prepare nak sambut baby.
Now dah kene prepare nak buat besday anak setiap tahun.
Okey! Itu angan-angan Mat Jenin mama Isya. Abaikan.


Selama 9 bulan,

- Isya masih tak pandai merangak. Dok angkat bontot, gontan depan belakang. Pusing 360 darjah. Pastu tido atas tilam, esok pagi dah nak masuk bawah kerusi. Itu sahaja!

- Aku dah mula campur susu. Susu aku dah sangat merundum. Orang cakap, kalau die dah makan aku akan lega sket sebab susu tak payah banyak. Nan ado! Ini budak, sekali minum 5oz same je cam dulu. Kadang lebih  lagi. Jadi, aku pun campur lah ikut stok. Kalau stok aku ade 2 botol utk hari tue, lagi 1botol akak babysitter akan campur lah FM. Nasib baik takde masalah dengan susu. Aku beli Enfalac, terus minum tanpa rasa was-was.

- Walaupun dia banyak makan & banyak minum, tapi badan tak berketul2 macam BangLong Acim, BangNgah Adri, BangCik Syakir dll. Eh? Apesal aku mention semua nama boyfren? HAHA. Serious, Isya jenis makan, semua keluar jadi najis. Badan dia tak membesar, tapi memanjang. Makanya, pakai seluar tido panjang serupa pakai seluar 3quarter ala-ala K-Pop. Hehe.

- Sekali aje penah demam dan membuatkan mama + papa tak tidor malam. Nasib sehari jer. Alahaiii!

- Sudah pandai bermanja setiap kali mam + papa balik dr keja / amik kat babysitter. Terus peluk aku bile aku amik dia. Sungguh comel!

- Sangat lasak! Menggilis kaki mama + papa dengan walker, membuat aksi2 terjun tilam, pandai mengamuk membaling semua mainan jika sudah bosan, sangat suka menyusu time2 orang nak drive dan sangat suka duduk kat stereng kereta. Apekah? 



Batrisya!
MAMA + PAPA sayang benar ngan kitak.
Kitak cepat besar ya deng!
HAPPY 9 MONTHS OLD :)




Nah hadiah in advanced dah bagi hari Isnin hari tue!
Love you!




 BisikChenta: Kalaulah boleh berenti keje hoiii!

8 comments :

  1. Samalah dengan Iman Raneeya.
    Tak naik2 juga berat badannya even makan boleh tahan banyak.

    ReplyDelete
  2. Alahai isya..9bln dh!! Aritu dtg dlm hr pas2 time aqiqah je jmpe die..hepi 9bln! Stahun nnt tuntut hadiah okeyh!!:)

    ReplyDelete
  3. alahai menantu aunty ni, dah 9 bulan dah..

    takpe mama isya xyah risau kalau isya lmbt merangkak.sumtime baby mmg cmtu.terus duduk jalan laju2..

    dah dpt hadiah tu isya, praktis jalan terus la yer..

    ReplyDelete
  4. 9 bulan dah?? kejap jer oii!!!
    bab susu tu aku risau lah. aku pun tengah merudum gila ni. cano? cano?? aku tak ready lagi nak campur fm!!!!

    isya kuat makan takpe, si Adri ni ha tak suka makan, nak susu mak dia je ha. cane badan nak ketul ketul? cane nak ngorat aweks? eh

    ReplyDelete
  5. owhh isya dh 9mos??skjp je mse berlalu.iman bru 4mos.huhu

    ReplyDelete
  6. happy 9mos old isya nomei nomei!moga jadi anak yg solehah ye!kite ni da ade anak asek counting umo anak je ek qis?hehe

    ReplyDelete

Komen lah korang!