Wednesday, August 24, 2011

# Batrisya says...



Assalammualaikum cemuaaa :) 
IMG_3202

Aiiii, nommme chaaayer Baaatechaa *uhukk!* 
Chowie yer semua, tadi mulut saya penuh susu. 
Susu mama adalah minuman paling sedap sekali bagi saya buat masa nie :p 
Jangan terkejut tau! 
Mulai hari ini, Mama cakap dia nak share blog nie dgn saya.
Saya tecik lagi takleh ade blog.
Mama kata nanti saya dah pandai ABC, dah pandai komputer, mama buatkan saya satu blog. 
Mama cakap blog macam diary. Diary tu ape ek?

Saya tak pandai taip lagi, tapi mama cakap die boleh taipkan untuk saya.
Jadi hari nie, saya dah boleh kongsi cerita dengan semua orang. 
Terima kasih mama sebab tolong taipkan untuk Isya :)
Ermm, nak cite pasal apa yer?
Oh, cite pasal Mama & Papa saya lah. 

Mama saya cakap hari nie dia takde mood nak update blog. 
Mama tengah sibuk main lipat-lipat kertas dari semalam.
Saya pun tak tahu mama nak buat ape tue.
Tapi sy suke tengok mama lipat-lipat kertas tu jadi bentuk bulat.
Lepas tu warna-warni pulak tue. Comel je. Saya suka.
Mama akan tunjuk kat saya bila dah siap.
Mama cakap itu semua untuk saya. 
Entah lah, saya pun tak paham!
Tapi saya suka teman mama, baring sebelah dia sambil tengok dia buat kerja.
Kadang-kadang saya bosan, saya rasa nak nangis je, 
Tapi mama tepuk-tepuk saya, sambil nyanyi lagu.
Lepas tu, saya dah tak ingat apa.
Bangun2 je saya nampak muka mama tengah senyum2 tukarkan pampers saya :) 


Saya dah lama tak nampak papa saya. 
Saya tak tahu dia pergi mana sebab saya tengok muka dia kejap je hari tue.
Masa tu saya kecik lagi. Lepas tu dah tak nampak dah.
Saya pun hampir lupa macam mana muka papa, tapi saya kenal bau dia. 
Sebab mama letak kain papa dekat sebelah bantal saya. 
Nek-mama cakap saya takkan lupakan papa kalau letak kain tu kat sebelah saya.
Tapi ada beberapa kali, saya nampak muka papa kat benda yg boleh cakap-cakap tue. 
Ape ye name dia? Haa, handphone.
Saya dengar papa panggil-panggil nama saya. 
Tapi muka papa tak nampak sangat. Kecik je. Saya senyum kat papa, pastu papa gelak.Mama cakap, papa keje jauh. Mama pun kerja kat jauh jugak.
Mama cakap nanti kami sama-sama akan duduk jauh. 
Saya tak kesah la mana-mana janji dengan papa & mama, pastu dapat minum susu :)


Mama bagitau saya semalam, papa balik hari nie. Malam ni papa dah ade kat rumah.
Saya tak sabar nak jumpa papa. 
Mama kata, papa balik nak raya. Raya tu macam mane?
Mama kata raya nanti salam-salam, mintak maaf, makan kuih2, pakai baju cantek2, dapat duit raya.Macam tu ye raya? Nak raya cepatlah!
Baju cantek saya ada 3 pasang. Semua mama belikan. Tak tahulah saya muat ke tak.
Nanti saya suruh mama tunjuk baju raya saya pakai kat blog yer? Hikhik.
Mama cakap raya pertama pakai kuning, raya kedua pakai purple.
Tahun ni saya beraya di Batu Pahat kampung mama dulu.
Raya ke-3 baru balik kampung papa kat Masjid Tanah.
Tak sabarlah nak raya!

Ok lah semua.
Nanti kalau Isya nak cakap lagi, Isya suruh mama taipkan lagi ek?
Mama cakap, dia puasa hari nie. Nak siapkan makan berbuka.
Lagipun mama nak kena kemas2 sket bilik, papa nak balik.

Babai semua.
I lebiuuuuuuuuuu :)

 BatrisyaCakap: Nanti besar Batrisya nak ada blog sendiri cerita pasal mainan. Hehe.

16 comments :

  1. chomelnya kalau batrisyia tulis blog sndiri ye.. hehehe

    ReplyDelete
  2. comelnya milk monster ni:)
    kecik2 sudah jd protégée mama die...

    abg ilyaas nk berkenalan boleh ke?

    ReplyDelete
  3. awww... i lebiuuuu jugak isya!!!!

    ReplyDelete
  4. Halaaaaaaaa, raya ketiga ke baru nak balik Masjid Tanah. Tak leh nak bg Batrisya duit raya & jumpa dah sebab raya ketiga akak dah kat Nilai.

    Tok Qis & family, Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin ye. =)

    ReplyDelete
  5. cumell sgt2...awk raye kat msjd tnh ye batrisya, nnt leh jumpe aunty,sbb kmpung aunty pun kat sner....;)
    selamat hari raye..

    ReplyDelete
  6. alala busyuk2..kish kish from aunty nina! (=

    ReplyDelete
  7. hahahaha so sweet!!ank aku nt nk ade blog gak le..nt bleh r share link dgn batrisya..owhh jauh btl angan2..haha

    ReplyDelete
  8. alolololo...tumey2...aku thn ni ry melaka dl...bestla thn ni korg ry ber3 plak yea;D

    ReplyDelete
  9. saya tahu mama lipat2 tu untuk apa..hihihihih :P

    ReplyDelete
  10. kelassss anak ko noks.. bleh tulis blog!! anyhow.. btw, muka anak ko, photostat muka ko.. if i were u.. serious aku puas hati.. =D

    ReplyDelete
  11. sengeh sorang2 aunty baca entry ni tau!..pandainya isya ckp2 n tulis blog...

    hahaha!

    ko mmg la qiesh!

    ReplyDelete
  12. terbaik la...baby zaman sekarang....heheheheh! ;)

    ReplyDelete
  13. gambar tu sejibik ayah die.hoho~

    ReplyDelete
  14. chomey je..
    gelak baca entry nie
    http://mcna-health.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. chomey jek batrisya wat entry utk mama yerk..olololo..gerammmmmm

    ReplyDelete
  16. dear,

    batu pahat ke? oMg! kat mana?? syira pun batu pahat ok U_U

    ReplyDelete

Komen lah korang!