Monday, May 11, 2009

Wedding: Kursus Kahwin @ Zura's Akademi, Bangsar


Ehemm..hukhuk..aku dlam mood demam nie..pening n berat sgt kepala nie..Rase cam jalan pun x pijak bumi..berpusing2..tapi aku gagah jugak basuh baju n goreng nugget je sbb nak alas perut nie..Sungguh,memang ujian utk aku..Ditambah pula dengan rahang aku yg sakit ntah kenape ntah sejak hari jumaat lepas..
-------------------------------------------------------

Anyway, aku dah pun selamat menghadiri kursus kawen di Zura's Akademi, Bangsar last weekend..Tunang aku yg beriya nak wat on 9 - 10 Mei sbb die cakap sempena 1tahun 2bulan pertunangan kitorang.. (kitorang tunang 9Mac 2008) Overall aku bg 9/10 kpd akademi tersebut. Bukan sbb akademi tue terkenal dgn penyertaan ramai selebriti tanahair, tapi sbb aku rase pengisian aktiviti dan ceramahnya memang bermanfaat la..siap ajar2 kelentong2 sket kalo ade problem ngan permohonan tuk nikah nanti..aku rase aku tak henti2 gelak sepaNjang kursus tue kecuali untuk ceramah yg berkaitan dgn kesihatan dan proses2 permohonan..Yela,sbb bende tue bende serius kan, kalo wat main2 kang nanti lain pulak pemahaman peserta n lain pulak jadinya.. =)

Hari Ahad, b4 bersurai ade sketsa pendek yg dijayakan oleh peserta2 yg terpilih..Sketsa yg berkaitan dgn adat2 peminangan, bertunang dan akad nikah..mmg kelakar la aksi diorg walaupun semuanya baru dipilih up-jadi jer..diorang spontan je..mmg beshhh..Kat sini aku share la gmbar2 sketsa tersebut..

(pengantin perempuan berdebar2 tunggu saat diijab kabul)

(pengantin lelaki yg tak menyabar nak lafaz akad..hahaha..klakar gile mase nie)

(Upacara sarung cincin a.k.a batal air sembahyang..huhu)
-------------------------------------------------------

Tamat pasal kursus kawen..
:: ::
:: ::

Hari Sabtu malam,lepas je kursus hari pertama, aku dijemput tuk hadir ke gathering budak skolah aku (Abdul Jalil - Bestarian 2002)..Lame gile tak jumpe diorg nie..diorg pon dah slalu perli2 aku sbb aku slalu je takde time gathering...camne aku nak ade..diorg sume dah bkerja majoritinya..aku plak masih belaja..weekend pon kdg aku bz..jadi x dapat la nak join diorg..malam tue,aku dan tunangku, luangkan jgk mase tuk datang gathering nie yg diadakan kat umah Amirul Faizi kat Dusun Tua..aku bwk tunang aku sbb nak kenalkan kat diorg..plus tunang aku pon xpnah knal sgt ngn diorg..walopun penat, tp aku tolong jgk wat BBQ..best dpt jumpe sume kawan2 lame..Pn Natrah yg sudah berbadan dua juga turut hadir..hehehe..kami makan sambil tgok konsert AF..ape2 pon mmg enjoy n aku harap dapat jumpe lagi diorg next activity..mish u all guys!!

(Left: Sueza, Diela, Iqbal, Faiz, ME, Atah)
takde dalam gambar tp dtg malam tue: Syahid, Ben, Napie, Fazwad, Ejan dan Faizi (tuan rumah)

(All the ladies of Bestarian - Eda je xde..)

-------------------------------------------------------

Hari Ahad, lepas kursus, aku dah mule pening dan tak sedap badan..tunang aku tak tau nak bawak gi makan kt mane..last2 kitorang makan kat area Desa Aman..siap ajak pn Hani & pn Siti turun skali..hehehe..patutnye pn Hani kene blanje..tp tunang aku lak nak blanje..pastu,aku trus balik Shah Alam..smpai umah terus basuh muka n kemas brg sket2 n trus tido..
bangun pagi aku rase badan aku masih panas..sob2..ishhkk...Sabar!


~END~
-------------------------------------------------------

5 comments :

  1. huh..dalam demam2 pun pnjang jugak en3 aku =)

    ReplyDelete
  2. Get well soon ya. Banyak aktiviti sampai demam2.

    Anyway thanks sebab jadi follower yang ke 100 :D

    ReplyDelete
  3. jaga diri bebaik...nnti sy trun s/alam sy blnja lak er...hehehe...
    opss..lupe nk ckp..kamu semakin matang berbanding masa kadet dlu..pn.ct pun ckp.. =) kire perubahan positif la.. =)

    ReplyDelete
  4. haha..okey..nt turun s.alam bgtau laa..

    matang ke??haha..mestila..nak kawen dah nie..=)tp,sy rase mase dh jd yo dulu pon sy dah camnie..

    ReplyDelete
  5. mksud sy sejak dh jd y.o la dear...

    ReplyDelete

Komen lah korang!